2 oktober 2012

Recap Rome.

Idag har jag varit hemma och försökt sova bort min förkylning, som för övrigt beslutade sig för bryta ut tidigt i morse. Grrr!

I brist på något intressant att blogga om samt längtan efter att resa igen, så hittade jag lite fler bilder från vår resa till Rom i juni.

Om ni är utomlands, brukar ni tala om att ni är från Sverige om ni hör andra svenskar i närheten ?

Det har hänt oss massor med gånger bl.a i Förenade Arabemiraten och nu sist i Italien..ibland brukar jag göra det, men ibland är det faktiskt lite "skönt" att låta bli..


Colosseum

Fontana Di Trevi

Piazza Navona (blonda tjejen t h var svensk och frågade mig vänligt på engelska om jag hade en tändare..)

Vid Sixtinska kapellet, Vatikanen och målningar av Michelangelo

St Peter's Square, Vatikanen

2 kommentarer:

  1. Vackra bilder!
    Jag brukar göra olika, men är det en ovanlig plats att turista på kanske jag säger "hej" :)
    Exempelvis om vi är på besök hos min sambos familj i Connecticut. Det är ju inget turistställe och då skulle jag nog säga hej, mycket på grund av nyfikenhet (vad gör ni här? Bor ni här? Trivs ni? osv.). I NYC skulle jag däremot inte säga något eftersom man i princip hittar svenskar i varje gatuhörn ungefär hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Italien var absolut ett land att besöka igen.
      Svårt det där, när man träffar andra svenskar..tror det beror lite på platsen och situationen precis som du beskriver.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)