27 augusti 2012

ny vecka..

fast denna vecka som arbetssökande. Okej, jag vet att jag säkert tjatar hål i era öron om detta, men jag gillar verkligen i n t e att vara i denna sits. 

Usch och fy säger jag bara..denna ständiga oro gör mig tokigt. Jag är van att klara mig själv och jag har alltid haft ett jobb, men denna gång känns det mer komplicerat på något sätt. 

Det känns som om jag är klar med Sverige nu och att jag vill vidare, men jag har säkert minst 7 månader kvar här. Jag vill höra nåt från något ställe och väntan är värst.

Det som känns positivt i allt det här, är att jag har mina föräldrar som stöttar mig till 110% och Ken som trots sin situation i Afghanistan försöker peppa mig och hålla mitt humör uppe..(och jag vet inte vart han får sin energi ifrån, men han är otrolig). 

Och sedan finns ju ni! :) Snacka om pep talk när man läser igenom era kommentarer och jag vet att jag inte är ensam om att det går upp och ned i vardagen för alla.

Önska mig lycka till inför denna vecka! :)


3 kommentarer:

  1. jag minns själv hur jobbigt det var när jag kom till usa och sökte en massa jobb och man bara kände sig helt värdelös fastän man inte är det.. Fortsätt kämpa på, du hittar nåt! Och snart får du komma över till USA och va med din älskling!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna! Och du har ju varit på flera olika ställen, så du har ett bra CV - och är ju superrolig & trevlig så klart de vill anställa dig!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :)
      Håller tummar och tår att jag får något.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)