23 augusti 2012

bye bye scrubs.

Det är mer sköterskor och läkare som bär sk. scrubs, men vi sekreterare har också uniform på oss, så ibland är det svårt speciellt för patienter att se skillnad på oss allihopa (vilket jag fått erfara under sommaren).

Imorgon gör jag sista dagen på akutmottagningen och det är faktiskt lite ledsamt för jag har trivts mycket bra och lärt känna massor av trevliga personer samt fått mycket kunskap i min yrkesroll.

Jobbsökandet fortsätter och likaså fortsätter de alltid lika trevliga breven från arbetsförmedlingen och senast i raden var att de hade hittat ett jobb för mig, som det var bara att söka. Absolut, men det ligger över 1 timme ifrån mig. 
Men jag har inget val än att söka, annars blir det ingen ersättning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader! :)