22 juni 2012

An americans first midsummer in Sweden.



Idag har vi firat på sedvanligt vis med sill, färskpotatis, köttbullar, prinskorv, ägghalvor och massa gott. 

Detta toppades av ljuvliga svenska jordgubbar med grädde och kaffe plus lite Amarula. Så gott!!

Ken hittade den svenska vikingahatten när vi var till stan och han kunde inte låta bli att köpa öronen till mig :) 

Vi fick sällskap av min släkt och på kvällen spelade vi kubb och badminton som följdes åt av lite traditionell grillning.

Vi hade en jättetrevlig kväll och Ken trivdes väldigt bra.

6 kommentarer:

  1. Haha! Oj, vad är det för bild han får av vår kära högtid?!;-) /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han tyckte nog mest det var en rolig grej när han gick för förbi affären som sålde utstyrseln :) But so far so good!!

      Radera
  2. Hahaha han passa ju bra som en svensk viking!! Skulle varit en snaps där i handen istället :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? :) Men det har allt blivit några snapsar också..

      Radera
  3. SKÅL :) Tjusiga ni är!

    SvaraRadera
  4. Nu holl jag visst pa att saga Glad Pask...haha, forvirrande med kaninoronen dar..:P eller sa ar jag bara en aningens trott! :P Kom precis hem fran midsommarfirandet i city... vet att jag ar lite sen nu, men glad midsommar! Vad tyckte han om den svenska hogtiden?

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)