16 februari 2012

Jakten på den försvunna antennen..och lite till.

Bilen:

Idag har vi ringt till bilfirman igen som jag köpte min lilla Getz ifrån, och undrat vart min antenn till bilen tagit vägen.

Den har varit på drift enda sedan vi hämtade bilen för cirka 10 dagar sedan och det har kommit den ena bortförklaringen efter den andra och jag kan fortfarande bara lyssna på en radiokanal.

Antennen fanns där, då vi var och tittade på bilen och tre dagar senare är den väck! Försäljaren menade att killarna i verkstaden hade plockat bort den när bilen skulle besiktigas och tvättas och nu hittar man den inte.

Som tur är tog jag kort på bilen, då de hävdade att det aldrig funnits någon. Grrr!

Så idag var pappa inte nådig och ringde och skällde ut dom efter noter..pinsamt, men köper man en bil med komplett utrustning, så vill jag gärna ha bilen i samma skick.

De skulle skicka efter en ny!

I övrigt:

Drar mig för att sätta mig med examensarbetet. Vet inte varför, men en förklaring till det kan vara att det är sjukt mycket information att gå igenom på engelska. Bara att bita i det sura äpplet.
Insåg också att jag inte har office word på min MAC, men Ken har löst det och jag ska installera 2011 på min dator när jag kommer till USA. Tack o lov att allt är billigare i USA!

Herregud, jag sitter och kämpar med version 2003 resp. 2010 i skolan och nu ska jag lära mig ännu ett. Nåväl, bara jag kan jobba med arbetet under tiden som jag befinner i USA.

Fick på alla hjärtans dag ett stort paket ifrån mina svärföräldrar som innehöll Coffee-mate, day/nyquil, hudvårdsprodukter från Nutrogena.

2 kommentarer:

  1. Rätt ska vara rätt, vilka typer! Min antenn blev snodd på min bil (gissar jag) så bilintresserad är jag att jag märker sånt he he. Men fick en ny, skönt att kunna lyssna på radion även när man kör genom skogspartier ;)

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt av dom att skicka paket!=)

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)