20 november 2011

Med resor följer vaccineringar.



Idag har jag tagit den första dosen av Dukoral och jag kan inte minnas att den smakade så yucky! Dos två tar jag en vecka innan jag åker.
Anyways, nu är den urdrucken och nu fÃ¥r jag inte äta pÃ¥ en timma. 

De övriga grundskydden för resor till Asien hade jag redan, efter tidigare besök i Thailand och Kina.  
Skönt, för det är inte helt gratis att vaccinera sig idag...

Helgen har förövrigt varit lugn, jag försöker att inte stressa upp mig över hemuppgifter, men det går lite upp och ned med den saken.

Fick ocksÃ¥ reda pÃ¥ av min lärare att jag mÃ¥ste ansöka om ledighet hos rektorn eftersom jag Ã¥ker 5 dagar innan jullovet. 
Och jag förstår inte hur de räknar då?

Vi har nÃ¥gra dagar med yrkesämnen(vi behöver inte vara i skolan) och enligt mina anteckningar sÃ¥ tar jag ledig 3 dagar frÃ¥n skolan, men det tyckte inte dom. 
Så nu måste jag ansöka om att få vara ledig på lediga dagar. Jag förstår ingenting, men visst ska jag skriva en ansökan för ledig det s k a jag vara!!

2 kommentarer:

  1. Åh, det är ju inte så långt härifrån ju. Till och med en inbiten Stockholmare som jag vet var det ligger ;) Hade en klasskompis som bodde där första 2 terminerna :)
    Vart och vad pluggar du? Jo, tack det går väl bra hoppas jag. Vi får inte veta våra betyg förrän i Januari. Hur går det själv då? :)

    Hoppas dem godkänner din ledighetsansökan! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker verkligen att det är urlöjligt - i synnerhet då de själva åker på resor på andra tidpunkter än loven. För lov har de ju, till skillnad från oss!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)