22 oktober 2011

Kollisionskurs med päronen.

Jag är jättetacksam gentemot mina föräldrar som låter mig spara pengar genom att bo hemma(mot en liten hyra)istället för att hyra en lägenhet under min studietid. 

Men ibland(som idag)trampar vi varandra på tårna och då önskar jag bara att tiden gick fort så att jag fick flytta...(fy vad arg man blir och vilka hemska tankar man får).
Jag har aldrig haft en egen lägenhet här i Sverige, men jag har inte heller varit bosatt i Sverige mer än totalt 2 månader/år under tiden 2004-2010.

Under alla dessa år, men främst under tiden i Förenade Arabemiraten, så blev jag väldigt självständig och jag fick verkligen lära mig att ta ha ett hushåll och samtidigt så skapade Ken och jag våra rutiner vilket fungerade toppen.

Så ni kan förstå att det blev en lätt chock att komma hem igen och behöva rätta mig efter mina föräldrars rutiner igen...
Men trots alla omständigheter, så har det gått bra och mina föräldrar och jag har hittat rutiner och jag försöker att inse att jag inte har så lång tid kvar här hemma innan flyttlasset går över Atlanten.

4 kommentarer:

  1. Det var liknande efter att bott borta två år först för skola och sedan ett år i London när jag spenderade 5 månader hos mamma i början av året i väntat på visumet hit. Det blir som man blir liten igen och de glömmer bort att man har vuxit upp och är van att ha egna vanor och rutiner och kan ta vara på sig själv. Men sen måste man komma på när det blir lite jobbigt att de vill bara väl, och de tycker säkert att det är jättemysigt att få rå om dig igen en längre tid!
    Hoppas du har en finfin helg :)
    massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Ahh, forstar precis hur du menar och kanner! Har sjalv aldrig haft mitt egen place i sverige heller. Var nara ett tag, men da var jag pa gang att komma hit som au-pair sa det kandes sa onodigt da. Var liknande for mig efter jag kom hem fran USA da jag bodde hemma i ca 2,5man innan jag kom tillbaka hit igen...Nog for att vi aldrig brakat eller varit osams sa, men man blir som en liten flicka pa nytt igen kanns det som... vet att de vill val och tanker pa en, var glad att man val var hemma hos dom, men enda sa kandes det som man skulle borja klattra pa vaggarna ibland for man ville ha sitt. Svart det dar... Men hall ut, drojer som sagt inte allt for lange nu innan flyttlasset over atlanten gar...:) Passa pa att ta vara pa tiden med paronen ocksa for sen kommer du inte kunna traffa dom lika ofta...

    SvaraRadera
  3. Forstar att det maste vara jobbigt :S har bott med min pojkvans foraldrar lange nu och det ar sadar...

    Sv: jag har faktiskt aldrig ansokt om australiskt turistvisum men tror det gar bra att gora online! Funderar du pa att komma hit?

    SvaraRadera
  4. Att bo hemma hos föräldrarna är aldrig optimalt hur bra förhållande man än har till dom. När går flytten över Atlanten? Kram!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)