12 juni 2011

Förberedelser inför resan.

En ny dag och nya krafter..
Jag mår under omständigheterna bättre, men jag vågar mig inte på att äta vad som helst än. Under de senaste dagarna har jag varit alldeles för trött för att ens tänka på resan, men nu när jag är piggare, så är det tusen saker som ska fixas innan jag åker på söndag. 
Jag skypade med Ken igår och han har bokat sina biljetter nu och kommer att anlända till USA ett dygn efter mig (om allt går enligt tidtabell).

Jag har ansökt och numera betalat för mitt ESTA och vart nervös, när det poppade upp en liten 'note' som påpekade att det inte gick att ge mig ett direkt svar om jag vart godkänd eller inte, MEN att detta inte betydde att jag var nekad.  
Jag skulle uppdatera min status igen inom 72 timmar och när jag kikade igår så hade ansökan gått igenom. 

Nu håller jag på och går igenom vad jag ska ha med mig till USA ifrån Sverige och jag har fått beställning på Knorr dressingmix, Marabou choklad, Santa Maria Cheese dip och Lösgodis från Karamellkungen samt svenska ölglas :)
Och innan jag glömmer bort det helt, så måste jag boka min biljett till Stockholm också..

3 kommentarer:

  1. Nu är det inte långt kvar, yey! Glad för din skull! Knorrs såser har jag förresten hittat på the commisary (matbutiken på militärbaser) för visst är Ken militär?

    SvaraRadera
  2. Ett par Knorr saser finns i vanliga mataffarer i USA. Tex. Bea (till min stora gladje!!) och Hollandaise.

    SvaraRadera
  3. Jaha :) Även grekisk och örtagård dressing? För det var de som hans mamma ville ha..

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)