5 april 2011

Epic guide to Las Vegas.

Nu har jag suttit och surfat bland flertalet olika webbsidor och läst om de bästa bufféerna, hetaste och trendigaste nattklubbarna, fantastiska utflykter och den bästa shoppningen i och utanför The Strip. 
Äntligen kan jag påbörja nedräkningen tills jag får se min karl igen.
Jag känner på mig att jag kommer att få en smärre chock när jag väl är i Las Vegas...men jag är så himla nyfiken på hur det ser ut och att få uppleva allt i verkligheten som jag sett på tv och film.
Som tur är har jag med mig Ken, som varit i Vegas X antal gånger tidigare, då han var stationerad på en bas i närheten för ett par år sedan. 
Men jag är glad över att han vill visa mig sina guldkorn utav staden och sedan tror jag också att han tycker det ska bli coolt att komma tillbaka igen.
Tack och lov för internet allt ifrån Resdagboken, bloggar till Vagabond som nämner vad man ska undvika och tänka på. Suveränt.
Ni får ursäkta mina inlägg om Vegas, men det ska bli så askul!!
Har någon av er varit där, så får ni gärna dela med er av erfarenheten : )

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni ska fa traffas igen och att ni ska till Vegas! Om du last hos mig sa vet du att min man var i Vegas for nagon vecka sedan - men utan famijen...Hade garna foljt med, da jag inte varit i Vegas nagon gang, men det var en reunion for Marinkaren, sa det fanns inte mycket plats och tid for familjen. Men det kommer fler ganger. Han har varit dar flera ganger tidigare, han bodde pa Luxor denna gangen, tyckte han var bra. Vart ska ni bo?

    SvaraRadera
  2. Jag läste att han hade varit där och såg helt fantastiskt ut!
    Vi ska bo på The Wynn.

    SvaraRadera
  3. Tackar =) vi började visum processen i mitten av mars förra året så det tog ungefär 13 månader allt som allt. Och som tur var så gjorde vi allt korrekt så det var inga problem med någonting!!
    Nu när jag är här och har allt jag velat ha så känns det som en bagatell allt som vi gick igenom. det var så värt det!!!

    Hur går det för er? Har ni bestämt er när ni ska skicka in papper?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Sv: Hej Madeleine! Kul att du kikat in på min blogg! Du undrade hur det kom sig att jag flyttade till U.S.A och jag flyttade hit för att min pappa fick ett jobb här, och jag har alltid velat flytta till U.S.A sen jag var i Florida första gången sommaren 2006, så sommaren 2009 så bestämdes det, vi skulle flytta, vi skulle flyttat den sommaren men kontraktet blev klart först vintern 2009 då vi flyttade, så jag flyttade alltså inte hit pga. av studier, utan på grund av egen/familjens vilja!
    Vi har åkt runt i U.S.A mycket, och länder som ligger nära så som Mexico!
    Så om det är någonting som du vill veta så är det bara att fråga på, jag har massa tips om allt man kan göra i U.S.A!
    Jag har också varit i Las Vegas några gånger, och jag kan säga att det är coolt första gången när du ser vyn från vägen, men sedan så finns det inte så hemskt mycket "äventyrligt" att göra, förutom att du skulle kunna åka på en helicopter ride over Grand Candyon, spectacular!
    Det är någonting som är HELT KLART rekommenderat, man nästan måst göra det! om du är intresserad så flög jag med Heli USA Länk här -> http://www.heliusa.com/tours.grand.canyon.html

    Hoppas att det var allt, och hör av dig om det är någonting mer, kram Sara.

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)