14 april 2011

The Americans.

När Ken var här i vintras, så köpte jag boken "Xenophobe's guide to the Swedes" åt honom och den gick verkligen hem. Ett par veckor senare så beställde jag den ultimata guiden till att förstå amerikanarna. =)
Mycket stämmer in och jag har skrattat gott för mig själv, när jag vet hur Ken är och hur han beskriver sig själv.

Några exempel från boken..
'Americans are like children: noisy, curious, unable to keep a secret and prone to misbehave in public.'

'Americans are proud to be American - it's the best country in the world - but each individual will explain that he, personally, is not like other americans. He or she is different.'

'Even if suburban residents could walk to anything other than the house next door, they wouldn't. Walking is very un-American.'

'When they go on holiday Americans become even more American than usual, if that's possible.'

5 kommentarer:

  1. Haha, maste nog ta och kopa bada dessa bocker ser jag. Later ju otroligt kul, och visst stammer det!!? Stammer det lika bra i den svenska varianten?

    SvaraRadera
  2. Haha ja det stämmer ju! Ibland vet jag inte om G beter sig som han gör pga att han är amerikanare eller pga att han är weird, han har så mycket konstigt för sig :)

    SvaraRadera
  3. Underbart! Stämmer väldigt bra!

    SvaraRadera
  4. Haha, vad roligt! det dar kanner man ju igen...:P skulle vara kul att lasa om svenskar ocksa och se om det stammer lika bra dar!

    Jaaa, viss ar det underbart!!! Tank vad lite sol och varme kan gora..:) Langtar saaa mycket till sommarn nu!! Vet du mer nar du kommer over an?

    SvaraRadera
  5. Haha fan vad kul!! Det stämmer verkligen in!!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)