29 september 2010

Vår historia.

Jag har döpt min blogg till Min Amerikanska Resa och anledningen till det är att jag är kär, gift och helt crazy bananas i Ken som kommer ifrån Alabama, USA. Han är mitt liv.

Vi träffades hösten 2006 på den Arabiska Halvön och i den lilla staden Salalah, Oman. 
Jag jobbade där som reseledare för ett svensk charterbolag och hade varit där i ungefär en månad, då Ken anlände för att jobba med F-16 flyg.

När jag fick reda på att min nya destination var Oman, så visste jag inte så mycket om varken landet, staden Salalah, kollegor eller vad jag egentligen skulle förvänta mig av vintersäsongen 06/07.

Men efter lite e-mail korrespondens med en av kollegorna som hade jobbat där året innan, så fick jag reda på att dom umgicks mycket med killar från både USA och Storbritannien, som jobbade på flygbaser ca 1 timma från Salalah. Lät ju perfekt eller hur?!

Aldrig i min vildaste fantasi hade jag trott, att jag skulle möta en amerikan bland semestrande svenskar, sanddynor, kameler och frankincense träd, men det är det bästa som hänt mig och det var väldigt romantiskt.

Mina reseledarekollegor och jag brukade åka till en sportbar/restaurang som hette Oasis, där många expats brukade hålla till och vi var där den kvällen då en kollega till Ken skulle åka till flygplatsen och hämta en ny kille som skulle börja arbete där..nämligen Ken. Men jag hade inte förväntat mig att jag skulle möta just my american, hans allra första kväll i Salalah och vad det mötet skulle leda till.




3 kommentarer:

  1. Åååh! Låter som hämtat ur en romantisk film! Du har verkligen haft ett spännande liv.=) /Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Madeleine,

    Holy moly vad spännande ditt liv låter ;) Blir lite avis på all fart och fläkt med resor och action ... ;)

    SvaraRadera
  3. Such a nice and beautiful post.Teoriprov

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)