18 februari 2018

Halvårskollen Juli - December.

Bättre sent än aldrig...
[Juli - December]

Juli

Vi kom tillbaka från vårt Sverigebesök den 3 juli och hann med att fira 4 juli med lite bbq samt att börja plocka ur våra resväskor.

Linus visade tecken på att han vart jätterädd för höga ljud(fyrverkerier samt åska). Han har aldrig reagerat på detta tidigare och det var naturligtvis jobbigt att se honom så rädd.


Augusti

Vi besökte Magic Kingdom och Animal Kingdom. Det var ett första besök här, för både Everest och mig och vi hade två fantastiska dagar.

Svärfar stannade kvar och vi började renovera rum och Everest höll på att ge oss en hjärtinfarkt när hon slickade på en av målarpenslarna, men allt gick bra och jag är för evigt tacksam för giftcentralens information.

Vi fick besök av Kens fd. kollega med familj från Texas och DFW,  jätteroligt och det vart en välbehövlig paus i målandet.

Ken och jag bokade kryssning till Bahamas i tre dagar med Royal Carribbean.






September

Månaden började med att en granne körde på Kens bil...vi har fått mer skador på bilarna här i Florida och Orlando, än i Texas under de åren vi bodde där.

September månad handlade annars mycket om Orkanen Irma som drabbade Florida och oss här i Orlando. Vi kom dock lindrigt undan till skillnad från södra delarna av delstaten, men det är en händelse som jag inte glömmer i första taget.
Stressen och "kampen" över att införskaffa vatten, bensin och mat...vi visste inte hur vi skulle drabbas eller hur länge det skulle pågå. Usch och fy. Tack o lov, så hade vi ett basförråd med vatten, konserver och batterier samt en generator och vi lyckades få tag på bensin, så vi kunde hålla generatorn igång under ett par dagar utifall strömmen skulle gå. Vi klarade oss bra, men det var en ständig oro och dagarna efter var vi så trötta och spänningen släppte. Jag tror aldrig att jag upplevt något liknande, men oerhört tacksam att allt gick bra.

Vi avslutade månaden vid underbara Alligators Point, FL och den helgen var perfekt för kropp och själ.




Oktober

Vi började få ordning på huset med alla renoveringar och svärföräldrarna kom på besök för att hjälpa oss med det sista samt att sitta barnvak, då Ken och jag tog en weekend kryssning till Bahamas med Royal Carribean.

Vi fick även besök ifrån faster och svåger och besökte Disneyworld igen.



November

Firade Halloween med Everest som var utklädd till Peppa Pig och Ken tog med henne runt området och passade på att hälsa på grannar medan jag höll koll på alla besökare här hemma!

Vi fick Sverigebesök av bästa och goda vännen Jenny med sambo. Under deras besök hann vi med att besöka Gatorland och NASA samt att shoppa! Jättetrevlig och vi saknar dom väldigt mycket!




December

Julen blev inte riktig som vi tänkt oss, då mina föräldrar fick boka om sin resa hit pga. sjukdom. Kastade en skugga över veckorna som följde, men Kens föräldrar kom på besök och vi gjorde det bästa av situationen och det blev en fin jul.

4 kommentarer:

  1. Trevligt att läsa. Gillar årskrönikor. Just det, orkanerna ja. USCH vilken grym förödelse det blev. Ångest!! OCH på Puerto Rico och i Texas. Jösses. Kul att ni bor så nära WDW nu att ni kan åka dit ibland, supermysigt.
    SÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt, tråkigt tråkigt med julen. Jag förstår att det kastade stora skuggor över julen. Jag förstår precis. HOPPAS att sjukdomarna gett med sig nu. OCH att dina fldrar kan komma över snart, snart!!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för fin kommentar! Det har varit en jobbig vinter och början av vår, men vi hoppas verkligen att det vänder snart.
      Kram!!

      Radera
  2. Vilket halvår - ni har hunnit med massor! Att få fira Thanksgiving med er var helt klart förra årets höjdpunkt för mig. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så himla mysigt att ha er här på besök och ni vet att ni alltid är välkomna tillbaka.
      Kram

      Radera

Skriv gärna några rader! :)